Obchodování prvňáčky baví
Ve škole si pravidelně zpestřujeme výuku matematiky hrou na obchod. Používáme papírové dětské peníze, kterými se učíme vyjádřit různými způsoby, jak za nákup zaplatit. Zjišťujeme také, kolik korunek nám po nákupu v peněžence zbude. Protože zatím počítáme do osmi, využíváme jen pětikoruny, dvoukoruny a koruny. Děti se ve světě mincí orientují velmi dobře a tato manipulační činnost je baví.
Prvňáčci si také zkouší role prodavačů a kupujících. Ve třídě si vždy vytvoříme školní obchod s nabídkou zboží a žáci si zkouší sami nakupovat. Procvičujeme tak nejen počítání, ale rozvíjíme zároveň slovní zásobu. Učíme se i slušnému chování a vyjadřování. Nezapomínáme ani na kouzelná slovíčka.
Tématu obchodování jsou věnovány i některé stránky v sešitě matematiky, které rovněž využíváme a zadané situace znázorňujeme a řešíme. Mám radost, že se prvňáčkům daří.
Proto věřím, že rodiče umožní svým dětem získané vědomosti a dovednosti uplatnit při nákupu drobností v místním lipoveckém obchodě.
Jana Kolmačková, učitelka 1. třídy