Jdi na obsah Jdi na menu

Jak si připomněly Den jazyků mladší děti

Tento svátek se stal náplní mnoha vyučovacích hodin v celém týdnu od 26. - 30. září. Posuďte sami.

Třeťáčci pracovali s mapou Evropy, vyhledávali naše sousední státy a seznamovali se s jazyky, kterými se v nich mluví. Naučili se i jednoduché fráze, jak se představit. Prohlédli si i slovníky a knížky konverzace v těchto jazycích. Měli možnost si také osahat mince a bankovky, kterými se v některých evropských státech platí. Toto spojili s řešením slovních úloh, ve kterých využili zároveň finanční gramotnost. Také si rozšířili slovní zásobu anglického jazyka. Naučili se nová slovíčka na téma podzimní ovoce a zelenina. Tuto dovednost využili ve výtvarné výchově a v pracovních činnostech při skládání a vybarvování obrázků jablek a veselé hrušky. V hudební výchově si zazpívali píseň Bratře Kubo v českém, anglickém a francouzském jazyce.

Ve 4. třídě se děti seznámily s tímto tématem v hodině českého jazyka. Vypracovaly si malý testík a pokoušely se o první šifry. Ve čtení si šifrované texty společně rozluštily. VAJ se žáci naučili anglickou básničku The fox and the box, kterou všichni recitovali. Dále si poslechli ukázky různých evropských jazyků. Děti nejvíce zaujalo 5 nejtěžších jazyků, zejména čínština a finština.V hudební výchově hledaly děti ve skrývačkách hudební nástroje a šifrování si děti procvičily také v ČASP, kde pracovaly podle klíče.

 Páťáci si na tabuli společně vytvořili myšlenkovou mapu na téma komunikace, jazyk. V ČAJS si povídali o tom, jak se mluví v Evropě. Práce v pracovním listu, kde pracovali sami a potom ve dvojicích, všechny bavila. Zprávu v matematice si mohli přečíst pouze tehdy, když poskládali písmena u správných výsledků. V anglickém jazyce sledovali rozdíl mezi britskou a americkou výslovností a poslechli si americkou i anglickou hymnu. V pracovních činnostech vyšívali listy v barvách podzimu a při konečném zpracování obrázku využili slovní zásobu anglického jazyka. Děti si také vyzkoušely šifrování, které využily i ve výtvarné výchově při obrázkovém zašifrování svého jména. Nejvíc se dětem líbilo tvořit kaligramy na podzimní téma.

 

Třídní učitelky

Fotografie ZDE